mandag den 16. april 2012

Sportsdag

Den kinesiske flad hejses og nationalmelodien spilles.
Langfredag havde Kindergarden sportsdag, hvor der også kom børn fra andre skoler. Flere uger forinden havde man kunnet se adskillige tegn herpå, som f.eks. børnehavebørn lave synkrone kampsportsserier, kindergardenlærere udklædt i militærtøj i færd med at øve optog med trommer og tamburstav og udvalgte børn blive instrueret i hvorledes de skulle gå og bære hhv. flag og skilt påtrykt klassens navn. Det var egentlig ikke meningen, at jeg skulle have været med til sportsdagen, eftersom jeg jo ikke arbejder i Kindergarden. Jeg havde imidlertid været ovre og tale med Sunny og var på vej tilbage til ”You and Me”, da det hele skulle til at begynde og tænkte, at jeg da godt lige kunne tage en lille kigger.  Indmarchen forløb ganske fint og lignede alt i alt den fra OL i miniformat: hver klasse i sin egen slags ”dragt” marcherende i takt og til tider efterfulgt at en maskot (=dansk lærer udklædt i f.eks. angry-bird-kostume). Herefter var der flaghejsning, hvor alle børns blikke stift var rettet mod det kinesiske flag mens nationalsangen blev spillet. Dernæst blev der sluppet heliumballoner og duer (ja, der er ikke sparet på noget her) fri til børnenes store glæde. Herefter var det de danske læreres tur til at optræde. Det var noget dans til "Cartoon heroes" og jeg blev sat til at filme, så mon ikke lige kan finde et link til den optagelse og lægge den ind senere…
Duer skal der til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar